計画は繊細に行動は大胆に!

Categories

Translate

Page view

2007/03/20

iTVの出荷日


2月出荷だったiTVが3月20日出荷で決定したかな?という話。

参照:Apple TV Shipping Tuesday, March 20th?

Investor's Business Daily reports that the Apple TV will be shipping on Tuesday. This information is not particularly top-secret, as all early web-orders for the Apple TV reflect a March 20th ship date.

早期予約した人のWebのオーダー情報が3月20日出荷になっているので、きっとそうでしょ?とのことです。日本でもそうなの・・・かな。ちょっと確認とれませんでした。

iTunesでもiTVへの対応を行われましたが、QuickTimeProも追従するところがあるようです。

Export to Apple TV creates not only full DVD-quality 720 by 404 videos, but also 1280 by 720 videos. These videos are viewable in iTunes, but cannot be transferred directly via iTunes to an fifth-generation iPod.
The 1280 by 720 pixel resolution, also known as 720P, is one of several high-definition video formats supported by current televisions.

QuickTimeProはDVD品質でAppleTVにエクスポートできるだけでなく、1280x720の解像度でも可能です。このビデオをiTunesでの参照が可能ですが、第5世代のiPodで見ることは出来ません。

とのこと。
これからはAppleの腕の見せ所ですね :D



0 comments:

コメントを投稿